Fundat l’any 1975, el Club Excursonista Sant Vicenç dels Horts té la voluntat d’aplegar totes aquelles persones interessades en descobrir l’entorn natural i els seus paisatges, així com pujar als cims, des de l’estima i defensa de la natura
Montserrat 540º

Activitat de dos dies pel vessant sud, el vessant nord i pel centre de la muntanya.

Primer dia: Collbató, (dia 28-11-2024)

vinya nova, el castell, refugi d’agulles pel camí de l’era dels pallers, travassem agulles, frares i ecos pel centre de la muntanya, es del Montgrós baixem a la canal del migdia i pugem a sant jeroni pel costa de la canal del gegant. De Sant Jeroni seguim fins a sant joan pel camí de la serra de les paparres, baixem a sant miquel i seguim baixant fins a la santa cova. Pel camí del rosari pugem fins el monestir. Dormir a l’alberg i sopar al restaurant de l’abat cisneros.

Segon dia (dia 29-11-2024)

Des del monestir i pel pas dels francesos arribem fins al pla de santa anna, seguim per sant benet i per sota de la mómia baixem fins a santa cecilia seguint el camí de l’arrel. De Santa Cecília, reseguim la cara nord per sota de les imprsionants parets de diables i eel cavall bernat, parets del serrat del moro, ecos i agulles . Passem per sota de la cadireta i pugem fins l’ull de la roca foradada, coll guirló . Ens desviem fins a sant pau vell , retornem a coll guirló i reseguin la pares oest d’agulles , pugem grimpant pel pas de les portelles fins el refugi. Baixem pel torrent de la diablera fins al castell, can jorba, vinya nova i collabtó.

Possibilitat de participar només un dels dos dies.